Hopen kautta voit tukea perheitä myös poikkeustilanteessa

Hope ry pyrkii vastaamaan vähävaraisten lapsiperheiden avun tarpeeseen myös epidemiatilanteessa. Koulujen sulkeuduttua esimerkiksi ruoka-avun tarve perheissä voi olla entistä suurempi, kun kouluruokailua ei ole tarjolla. Tämä näkyy suoraan myös meidän työssämme.

Selvitämme parhaillaan toimivimpia tapoja saada ruoka-apu perille suoraan perheisiin turvallisesti, ilman tarvetta noutopisteisiin tai jonottamiseen.

Tavaralahjoitusten vastaanotto on suljettu 13.4. saakka viranomaissuositusten mukaisesti. Tavaran vastaanotto- ja lajittelytyö tehdään meillä vapaaehtoistyönä, emmekä halua vaarantaa vapaaehtoistemme terveyttä tai mahdollistaa viruksen leviämistä.

Samalla varaudumme jo siihen, että perheiden tuen tarve kuluvan vuoden mittaan tulee olemaan aikaisempaa suurempi. Jo nyt tiedetään, että epidemia tulee heikentämään lukemattomien perheiden toimeentuloa.

Kun arjen rytmi palaa normaaliksi, entistä useampi perhe tulee tarvitsemaan tukea esimerkiksi lasten ja nuorten harrastusten turvaamiseen. Siksi kohdennetut lahjoitukset lasten ja nuorten harrastamiseen vähävaraisissa tai kriisin kokeneissa perheissä ovat arvokkaita jo nyt, vaikka harrastuspaikat ovat tilapäisesti kiinni.

Arki kantaa. Tuttu harrastus on lapselle merkki turvasta ja jatkuvuudesta. Vuonna 2019 Hope ry tuki lahjoitusvarojen turvin yli 2000 lapsen tai nuoren harrastamista.

Kiitos, että olet mukana tukemassa työtämme.

Hope – Yhdessä ja yhteisesti ry

Voit tehdä lahjoituksen toimintaamme täällä.