Hope ry epäilee lahjakorttien väärinkäyttöä

Hope ry:n johto ja hallitus ovat saaneet tietoonsa, että yhdistyksen varoihin kuuluvia lahjakortteja on käytetty väärin. Yhdistyksessä tapahtumaan suhtaudutaan vakavasti ja asiasta tehdään poliisille tutkintapyyntö. Kahden yhdistyksen työntekijän työsuhde on päättynyt.

Hope ry:n johto ja hallitus on hiljattain saanut tietoonsa, että yhdistyksen varoja on mahdollisesti käytetty väärin. Epäily koskee eräitä ruuan hankkimiseen tarkoitettuja lahjakortteja, jotka on hankittu järjestön lahjoituksina kerätyillä varoilla.

Yhdistyksen johto on välittömästi lähtenyt selvittämään tapausta. Tällä hetkellä ei ole vielä tiedossa täysin sen laajuus tai kesto.

Tapahtunut on yllättänyt ja järkyttänyt yhdistyksemme johtoa. Vaikka rahallisesti tapahtuneen mittakaava onkin nykyisen tiedon valossa pieni, suhtaudumme tähän silti erittäin vakavasti. Tulemme tekemään kaikkemme tapauksen selvittämiseksi, Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila sanoo.

Epäillyssä lahjakorttien väärinkäytöksissä näyttää olevan kyse varsin systemaattisesti suunnitellusta ja siksi tarkoituksellisen taitavasti peitellystä teosta, joka ei siksi ole tullut ilmi yhdistyksen sisäisissä prosesseissa.

Tapauksesta tehdään poliisille tutkintapyyntö. Poliisin tehtävänä on selvittää, onko asiassa tapahtunut rikosta. Kahden yhdistyksen työntekijän työsuhde Hope ry:een on päättynyt.