Hopen vapaaehtoiset lomailevat juhannuksen tienoilta elokuun alkuun ja tällöin toimipisteiden toiminta on tauolla. Hyvää kesää!

Hopen tarina

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry syntyi 2009 perustajiemme tahdosta synnyttää konkreettinen hyvän kierre ja antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Olemme poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö, ja toimimme 20 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea.
Lapset ovat maailman toivo. Mutta lapsista kasvaa toiveikkaita vain kokemalla välittämistä itse. Ihan jokainen meistä voi vaikuttaa millaiseen maailmaan lapset kasvavat, ja millaisessa maailmassa me itse haluamme elää.

Yhteinen konkreettinen välittämisen kulttuuri auttaa meitä kaikkia kehittymään toiveikkaiksi, merkitystä omassa arjessaan kokeviksi ihmisiksi.

Meillä ei ole kynnystä auttamiseen eikä kynnystä pyytää apua. Me teemme töitä yhdessä, kaikkien yhteiseksi hyväksi. Jokainen voi auttaa, vaikka vain viisi minuuttia kerrallaan. Se riittää.

NÄIN HOPE SYNTYI

Hope on aloittanut toimintansa vuonna 2008 ja rekisteröity keväällä 2009. Perustajiemme, aivan tavallisten äitien ajatus lasten ja lapsiperheiden auttamisesta löysi muotonsa tavaralahjoitusten ja harrastusmahdollisuuksien tarjoamisesta vähävaraisille perheille sekä huostaan otetuille lapsille. Ensimmäinen kohde oli lastenkoti pääkaupunkiseudulla. Laajempi toimintamme alkoi helmikuussa 2010 varainkeruugaalalla, jonka jälkeen paikallistoiminta pääsi liikkeelle vapaaehtoisvoimin myös muissa maakunnissa ja nykyiset toimintamuotomme kiteytyivät.

Vuonna 2023 meillä oli toimintaa jo 20 paikallistoimijan välityksellä ympäri Suomen. Autettuja perheitä samaisena vuonna oli 9280  ja apua saaneiden lasten määrä kohosi 22 342:n.

HOPEN HALLITUS 2024

Hopen toimintaa ohjaa vakituisten työntekijöiden lisäksi vuosikokouksen valitsema hallitus.

Tiina Nummenmaa, puheenjohtaja
Hanna Ahlblad, varapuheenjohtaja
Kari Keskitalo

Taloushallinnostamme vastaa Ovidoor Oy
Tilintarkastusyhteisömme on KPMG Oy Ab

VÄLITTÄMÄLLÄ SYNTYY MYÖS AVUN KETJU

Auttamisen tapoja on yhtä monta, kuin on auttajaa. Joku tekee vapaaehtoistyötä, toinen lahjoittaa vaatteita, kolmas tukee rahallisesti. Auttamisen ketjussa jokainen lenkki on tärkeä.

Tutustu auttamisen tapoihin

Jokainen voi auttaa, vaikka vain viisi minuuttia kerrallaan. Se riittää.