Tiedote: Hope ry:n Iloa ja elämyksiä! -kampanja mahdollistaa kivaa kesätekemistä sadoille lapsille

Suomessa elää noin 120 000 lasta ja nuorta perheissä, joilla on varaa vain kaikkein välttämättöminpään. Näissä perheissä hyvin arkisetkin kesäiset ilot, kuten retket tai jäätelöostokset, saattavat olla liian kalliita. Hopen kesäkampanjassa aktiiviset lahjoittajat antoivat sadoille lapsille ympäri Suomen mukavaa tekemistä tulevaa kesään.

Kaikissa perheissä koululaisten loman alkaminen ei ole pelkästään iloinen asia. Kouluruokailun jääminen tauolle kiristää pienituloisissa perheissä ruokabudjettia. Vanhempia saattaa painaa myös huoli siitä, ettei pysty tarjoamaan lapsille mukavaa ja arjesta erottuvaa tekemistä.

Puute rahasta ei tarkoita vain puutetta tavaroista ja palveluista. Se myös sulkee ulos yhteisöistä ja lisää turvattomuutta ja yksinäisyyttä. Siksi Hope ry innosti yhdessä Parasta Lapsille ry:n kanssa toukokuussa tukijoitaan lahjoittamaan kivaa kesätekemistä.

Sadat lapset saavat kesämuistoja lahjoitusvaroin

Iloa ja elämyksiä! -kampanjassa kerättiin rahaa ja leikki- ja harrastusvälineitä vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten kesätekemiseen. Kampanjaan osallistuivat kaikki Hopen 20 paikallistiimiä eri puolilla Suomea.

“Kesäkampanjan tuotoilla muistetaan Hopen paikallistiimien asiakasperheiden satoja lapsia ja nuoria muun muassa jäätelölahjakorttien, retkien ja muun mukavan tekemisen muodossa”, kertoo Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Kesätekemisen tukemiseen käytetään myös jo aiemmin kerättyjä varoja ja lahjoitettuja leikki- ja harrastusvälineitä.

“Haluamme Hopessa kiittää kaikkia lahjoittajia, jotka ovat antaneet lapselle mahdollisuuden lämpimiin muistoihin tänä kesänä”, Hostila sanoo.

Kampanja sai aikaan myös mediassa kaivattua keskustelua vähävaraisten perheiden lasten lomanviettomahdollisuuksista.

Työ vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi on ympärivuotista

Hope tarjoaa vähävaraisille lapsiperheille ja niissä asuville lapsille ja nuorille konkreettista apua ja tukea jokaisena vuodenaikana. Yhdistys jakaa lahjoituksina saatuja vaatteita, harrastusvälineitä ja leluja asiakasperheilleen. Tavaralahjoitusten rinnalla Hope jakaa myös rahallista tukea lasten ja nuorten harrastuksiin.

“Toimintamme perustuu vapaaehtoisten aikaan ja lahjoittajien tukeen. Meillä on ympäri Suomen paikallistiimejä, joiden kautta apu kanavoidaan paikallisesti. On mahtavaa, että auttavia käsiä ja lahjoittavia ihmisiä löytyy”, Hostila kertoo.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Eveliina Hostila

eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii yhdessä yhteiseksi hyväksi. Autamme vapaaehtoisvoimin ja luottamuksella vähävaraisia ja kriisin kokeneita lapsiperheitä Suomessa. Teemme avullasi todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Jaamme perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.