Tiedote: Hope ry:n joulukeräys käynnistyy keskiviikkona 1.12.

Vähävaraisia lapsiperheitä tukevan Hope ry:n perinteinen joulukeräys käynnistyy keskiviikkona 1.12. Tänäkin vuonna Hope ry kerää myös rahalahjoituksia lasten ja perheiden tueksi. Niiden turvin tuetaan lasten ja nuorten harrastuksia ja sellaisia vapaa-ajan elämyksiä, joihin taloudellisesti tiukassa tilanteessa olevilla perheillä ei muuten olisi mahdollisuutta.

Tuttuun tapaan Hopen joulukeräys tukee myös vähävaraisten perheiden joulunviettoa ja välittää vähävaraisten perheiden lapsille joululahjoja 20 paikkakunnalla. Vuonna 2020 Hopen apu tavoitti yli 22 000 lasta ja nuorta.

“Luku on suuri, mutta se kattaa vasta pienen osan tarvitsevista. Lapsiperheköyhyys koskettaa Suomessa jopa 150 000:ta lasta ja nuorta”, sanoo Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

VUONNA 2022 TEEMANA YHDESSÄ TEKEMINEN

Vuonna 2022 Hope nostaa esiin vapaaehtoistyön ja lahjoittamisen voimaa. “Haluamme tuoda näkyväksi sen, mitä kaikkea ihan tavalliset ihmiset tekevät Hopen riveissä lasten, nuorten ja perheiden hyväksi. Yhdessä tekemisen voima on valtava”, Hostila sanoo.

Tällä hetkellä Hope toimii 20 paikkakunnalla halki Suomen. Vapaaehtoisia on mukana yli 600. Vapaaehtoisten voimin Hope on kerännyt vuoden 2021 aikana noin 870 000 euroa lahjoitusvaroja lasten, nuorten ja perheiden hyväksi. Rahalahjoitusten lisäksi vapaaehtoiset ovat ottaneet vastaan ja lajitelleet suuria määriä tavaralahjoituksia sekä jakaneet perheille muun muassa noin 30 000 vaatekassia.

“Vapaaehtoisillamme on jatkuvasti kädet täynnä työtä avustuspyyntöjen, lahjoitusten vastaanoton ja jakelun kanssa. Perheiden haastavat tilanteet todella näkyvät työmme arjessa”, Hostila sanoo.

“Meillä ei ole kynnystä auttamiseen eikä kynnystä pyytää apua. Teemme töitä yhdessä, kaikkien yhteiseksi hyväksi.”, Hostila sanoo.

Vuosi 2020 oli koronapandemian takia Hopen koko historian ruuhkaisin. Keväällä Hopen toimipisteet olivat pandemian takia suljettuina, mikä näkyy edelleen kasvavina asiakasmäärinä.

“Toivomme, että joulukeräys tuo omalta osaltaa helpotusta perheiden arkeen ja myös loma- ja juhlapäiviin. Kyse on tasa-arvoisempien mahdollisuuksien luomisesta lapsille ja nuorille”, Hostila sanoo.

Hopen joulukeräys verkossa:

Lisätiedot ja yhteydenotot:

eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Hope on vuonna 2009 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, jonka tavoitteena on antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Hope on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö ja se toimii 20 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii yhdessä yhteiseksi hyväksi. Autamme vapaaehtoisvoimin ja luottamuksella vähävaraisia ja kriisin kokeneita lapsiperheitä Suomessa. Teemme avullasi todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Jaamme perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.