Hopen vapaaehtoiset lomailevat juhannuksen tienoilta elokuun alkuun ja tällöin toimipisteiden toiminta on tauolla. Hyvää kesää!

Harrastustuen hakeminen

Tukea voidaan myöntää 6-17 -vuotiaille lapsille ja nuorille. Tuki on tarkoitettu säännölliseen harrastamiseen.

Tuki maksetaan suoraan seuralle/järjestävälle taholle (ei yksityishenkilön tilille) toimittamalla lasku tai kuva laskusta sähköpostitse. Tuki maksetaan mieluiten kertasuorituksena. Myönnetty tuki on käytettävissä vuoden myöntöpäivästä eteenpäin. Tukea voi tarpeen mukaan hakea uudelleen, uusin perusteluin, aikaisintaan vuoden kuluttua edellisestä päätöksestä.

Tukea ei myönnetä:

•  välillisiin kustannuksiin eli esimerkiksi bensa- ja ruokakuluihin
  • rästimaksuihin
  • jos lapsella on useampi maksullinen harrastus
  • hakijalle/ harrastajalle jolla ei ole oikeutta Suomen sosiaaliturvaan (suomalainen Kelakortti)

Huomioi, että tukihakemuksen käsittelyssä voi kestää useampi viikko. Emme voi maksaa harrastuslaskuja ennen myönteistä tukipäätöstä!

Hopen toimipisteiden kesätauon aikana ei käsitellä uusia harrastustukihakemuksia. Kesätauko päättyy paikkakunnasta riippuen elokuun aikana.

Huoltajan tiedot

Harrastajan tiedot

Hopelta voi saada apua Suomen sosiaaliturvan piiriin kuuluvat henkilöt. Jos perheen huoltajalla ja/tai lapsilla ei ole Kela -korttia, löydät lisätietoja osoitteesta https://www.kela.fi/kela-kortti