Tiedote: Hope ry:n joulukeräys toi lapsiperheille yli miljoona euroa tukea

Tiedote 12.1.2021. HOPE RY:N JOULUKERÄYS KERÄSI LAPSIPERHEILLE YLI MILJOONA EUROA TUKEA. Vapaaehtoistyön ja lahjoitusten avulla autetaan vähävaraisten perheiden lapsia.

”Iloksemme saimme huomata, että myös lahjoittajia oli enemmän. Ensimmäistä kertaa Hopen historiassa joulukeräykseen lahjoitettiin yli miljoona euroa vähävaraisille perheille. Monet halusivat tarjota apunsa ja tukensa nyt, kun hätä oli suurin”, Hopen toiminnanjohtaja Eveliina Hostila toteaa.

Historiallisen suurilla keräystuotoilla tuetaan tänä keväänä etenkin harrastusmahdollisuuksia, sillä koronatilanteen vuoksi harrastusmahdollisuudet ovat karanneet monien lasten ulottumattomiin. Esimerkiksi korkeat osallistumismaksut ja perheen tiukka taloustilanne voivat estää lapsen ensimmäisen harrastuksen aloittamisen tai rakkaan harrastuksen jatkamisen.

Perheet saavat hakea harrastustukea Hopen paikallisosastoilta vapaamuotoisella hakemuksella. Viime vuonna yhä useampi perhe sai kaipaamaansa avun, sillä pelkästään joulunaikaan Hopen tuki tavoitti 14 000 lasta.

Hostila korostaa, että vapaaehtoisilla on Hopen toiminnassa hyvin tärkeä rooli. Suomessa toimii 20 Hopen paikallispistettä, jotka keräävät vaihtelevasti tavara- ja rahalahjoituksia vähävaraisten perheiden tukemiseen. Kaikkien toimipisteiden toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön.

“Halu auttaa ja tukea apua tarvitsevia lapsiperheitä on toimintamme sydän. On ollut tärkeää nähdä että niin monet ihmiset haluavat osallistua avun antamiseen, lahjoittamalla tai antamalla omaa aikaansa toiminnallemme.”

Hope ry rekrytoi uusia vapaaehtoisia jälleen helmikuussa. Vapaaehtoisia tarvitaan. Hostila arvioi, että vuonna 2021 Hopen kautta tuetaan eri tavoin yli 22 000 lasta tai nuorta.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Eveliina Hostila
eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Hope on vuonna 2009 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, jonka tavoitteena on antaa kaikille lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Hope on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö ja se toimii 20 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii yhdessä yhteiseksi hyväksi. Autamme vapaaehtoisvoimin ja luottamuksella vähävaraisia ja kriisin kokeneita lapsiperheitä Suomessa. Teemme avullasi todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Jaamme perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.