Tiedote: Haussa 100 uutta vapaaehtoista avuksi vähävaraisille lapsiperheille

Ystävänpäivän kampanja käynnissä ympäri Suomen Vähävaraisia lapsiperheitä tukeva Hope ry etsii ystävänpäivän kampanjassaan uusia vapaaehtoisia mukaan avustustoimintaan. Tavoitteena on löytää 100 uutta vapaaehtoista mukaan Hopen paikallistiimeihin 20 paikkakunnalla. Tehtäviä on tarjolla mm. lahjoitusten vastaanotossa ja lajittelussa, varainhankinnassa, viestinnässä ja asiakkaiden kohtaamisessa. Vapaaehtoisuus ei vaadi erityisosaamista. Jokainen vapaaehtoinen tuo toimintaan omat taitonsa, elämänkokemuksensa ja persoonallisuutensa. Tehtävien kirjo vaihtelee paikkakunnittain. Kaikki uudet vapaaehtoiset perehdytetään tehtäviinsä.

Ystävänpäivän kampanja on lähtenyt upeasti käyntiin. Helmikuun ensimmäisen viikon aikana saimme yhteydenottoja kymmeniltä uusilta kiinnostuneilta”, sanoo Hopen toiminnanjohtaja Eveliina Hostila. “Tarve tekijöille on kova, sillä loppuvuosi 2020 oli poikkeusolojen ja monien perheiden heikentyneen rahatilanteen vuoksi Hopen historian ruuhkaisin.

Teemme laajaa avustustyötä valtakunnallisesti pienellä mutta tehokkaalla organisaatiolla. Ilman vapaaehtoisten työpanosta työmme ei olisi mahdollista tässä laajuudessa. Jokaisen vapaaehtoisen panos on valtavan arvokas”, Hostila sanoo.

Hostila arvioi, että vuoden 2021 aikana yhdistyksen tuki tavoittaa eri tavoin noin 23 000 lasta ja nuorta.

Hopella on eri puolilla Suomea 20 paikallistiimiä, jotka keräävät tavara- ja rahalahjoituksia vähävaraisten lapsiperheiden tukemiseen. Kaikki toimipisteet toimivat vapaaehtoisvoimin. Mukaan vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua täyttämällä lomakkeen Hopen verkkosivuilla.

”Hopen vapaaehtoisena näen konkreettisesti, että apuni auttaa ihmisiä. Se on hyvin palkitsevaa, tulen itsekin onnelliseksi siitä. Minusta jokainen ansaitsee tilaisuuden parempaan, sillä kuka vain voi tahtomattaan ja ansaitsemattaan joutua tilanteeseen, jossa apu on tarpeen”,  Anna, 43 v, Hopen vapaaehtoinen

”Sain Hopelta joskus apua omaan arkeeni ja haluan nyt omalta osaltani auttaa muita. Muistan vieläkin oman ahdinkoni vähävaraisena yksinhuoltajaäitinä. Haluan auttaa, koska voin samastua perheiden hätään. Lisäksi olen saanut Hopen vapaaehtoisuuden kautta pysyviä, arvokkaita ystävyyssuhteita.” Johanna, 46 v, Hopen vapaaehtoinen

Paikallistiimimme löydät näiltä paikkakunnilta: Hyvinkää – Riihimäki, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Lohja, Mikkeli, Oulu, Pori, Pääkaupunkiseutu, Rovaniemi, Seinäjoki, Turku, Tampere, Vaasa

Lue lisää vapaehtoisuudesta ja ilmoittaudu mukaan:

Tervetuloa vapaa­­ehtoiseksi Hopeen!

Lisätiedot ja yhteydenotot:

eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Hope on vuonna 2009 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, jonka tavoitteena on antaa kaikille lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Hope on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö ja se toimii 20 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii yhdessä yhteiseksi hyväksi. Autamme vapaaehtoisvoimin ja luottamuksella vähävaraisia ja kriisin kokeneita lapsiperheitä Suomessa. Teemme avullasi todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Jaamme perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.